יום רביעי, 21 בדצמבר 2011

החיים הם קברט: הסרט "בורלסק".

פורסם לראשונה ב-16 לפברואר, 2011

בסרט החדש "בורלסק" שמופיע בקולנוע בשבועות האחרונים, משחקת כריסטינה אגילרה זמרת צעירה שמוצאת עבודה כזמרת ורקדנית במופע קברט בסגנון שנות ה-20. הסרט והעינטוזים של אגילרה אולי לא הרשימו את המבקרים אבל אי-אפשר להתעלם מאופנת הקברט המרהיבה שהסרט מציג, על כל הנוצות והמחוכים שבו. אכן הסטיילינג היה כה מרהיב שאפילו אני הורדתי שוט של וודקה והלכתי לבזבז מעל שעה בחיי בצפייה באגלירה ובזמרת המיתולוגית שר (המתפוררת ומתוחזקת טוב יותר מאשר הפרטנון ביוון)עפות על עצמן ברמה מבחילה.

(פנטזיה של מחוכים ונוצות:בורלסק)

בכלל, עושה רושם שבהוליווד (ובעקבותיה כמובן גם אנחנו) מאוהבים בסגנון הנשי והפרובוקטיבי של הקברט מאז שניקול קידמן פיזזה במחוך אדום אי-שם ב-2001 בסרט "מולין רוז', ואחריה הגיעו רנה זלווגר וקתרין זיטה ג'ונס בסרט "שיקאגו" עם גרביוני רשת, ריח של וויסקי מוברח וכל הג'ז הזה.

(כל הג'ז הזה: רנה זלווגר ב"שיקאגו")

שיגעון הקברט הוא טרנד חם מאוד שסוחף את העולם. המחזמר "שיקאגו" (זה שהיה לפני הסרט) מככב בברודווי כבר מעל שלושה עשורים, מופעי ג'ז צצים כפטריות אחרי הגשם (וגם ברחבי תל-אביב), ובתזמון מושלם עלתה בתחילת השבוע ב"יס" הסדרה המדוברת Boardwalk Empire ("אימפריית הפשע") המספרת את סיפורם של הגנגסטרים באמריקה של שנות ה-20.
כמובן שמעצבי האופנה הגדולים לא נשארים חייבים ומהר מהר מכניסים לכל התצוגות הגדולות בגדי תחרה וסאטן : ז'אן פול גוטייה שכבר הלביש את מדונה בשנות ה-90 בחזיית שפיצים כנראה ממש התגעגע ומיהר להעלות על המסלול את דוגמנית הבורלסק (מילה יפה לסטרפטיז....אאהההם) ,דיטה וון-טיז, במחוך שחור, ופראדה הפכה את הגברים בתצוגה לחורף 2011 לגנגסטרים איטלקים בחליפות פסי סיכה.
גם אני התלהבתי והחלטתי לארוז את הרולים בשיער והליפסטיק האדום להיכנס למכונת זמן, היישר לשנות ה-20 העליזות כדי להביא לקוראים המסורים שלנו כמה טיפים שיעזרו לכן לאמץ את המראה מבלי להראות כאילו אתן משלימות הכנסה בלאס-ווגאס או הצטרפתן למאפיה:

פנינים: באחת הסצנות בסרט "בורלסק" מופיעה כריסטינה אגילרה בסוג של תכשיט גוף העשוי כולו מפנינים. אז אין צורך למשכן את הבית או לחכות לירושה מסבתא, אפשר פשוט להתאים למראה פשוט ויומיומי שרשרת פנינים ארוכה. ניתן להשיג פנינים יפות מפלסטיק כמעט בכל חנות, ואין כמו שרשרת פנינים עם ג'ינס וגופייה ארוכה כדי לתת למראה שלנו טעם של פעם.


מחוך: אוקיי להירגע! אני לא מתכוונת להגיד לאף אחת להגיע לעבודה עם מחוך...אלא אם כן היא מתעקשת. אבל בהחלט אפשר להיכנס לרוח הקברט עם אחד המחוכים הסקסיים שמציאות רשתות הלבשה התחתונה כמו "ג'ק קובה" ו"בוניטה דה-מאס". את המחוך ניתן ללבוש בערב מתחת לג'קט קטן או עליונית מכופתרת ולתת רק לחלק העליון להציץ החוצה ולהגיד שלום בחינניות.

(מחוך בטעם של פעם: ג'ק קובה, 2011)

ליפסטיק אדום: הדרך הפשוטה להיראות כמו פאם-פאטאל מסרט אילם היא פשוט למרוח את הגוון הנכון של לק או אודם אדום. גם כאן מדובר בטרנד עולמי שמעטר את שערי המגזנים כבר מעל חמש שנים. בחורף 2011 אפשר לראות את הצבע האדום מככב בליין של לנקום ולא מפתיע שהגברת אגילרה בחרה להתהדר בו כשיצאה לקדם את סרטה החדש. גם מעצבים ישראלים משתמשים בצבעי האדום בקולקציות החורף כדי להוסיף לבגדים לוק חושני ומסוכן. אז קדימה, נסו למרוח לק אדום ולהפגיז הופעה קצת ערפדית מהרגיל.

(אגילרה ולנקום מתאימים את הליפסטיק לצבע השטיח)

(ליפסטיק ולק אדום: דורין פרנקפורט- חורף 2011)

תחרה: גם את הטרנד החדש הזה הפגינה אותה הגברת (בשינוי אדרת וכמה קילוגרמים מיותרים) בטקס גלובוס הזהב, כשלבשה שמלת תחרת של המעצב זוהיר מוראד. אבל לצערה, מראה הקברט שהיא ניסתה ליצור הסתיים במראה של מפת שולחן, ואני אומרת- כשמדובר בתחרה- שמרו על מראה מינימליסטי.התחרה היא בד אקסטרווגנטי מאוד אז תוותרו על תכשיטים או איפור חזק ושמרו את התחרה או כתוספת קטנה או כאטרקציה המרכזית בלי הרבה קישקושים. דוגמאות יפיפיות ודרמטיות אפשר למצוא בשמלות התחרה של המעצב גדי אלימלך.

(Don't:טוטאל לוק במראה מפת שולחן בטקס "גלובוס הזהב")

(Do:שמלת תחרה: גדי אלימלך, 2011)

סרטים וכובעים- שתרים יד מי שראתה את ניקול קידמן ב"מולין רוז' " ולא פינטזה לדפוק הופעה בכזה כובע צילינדר קטן? אז לשמחתנו הנוצות והכובעים של שנות ה-20 נמצאים היום בכל מקום. מי שעושה את זה יותר טוב מכולם היא המעצבת ענבל רביב שהדוגמניות שלה תמיד נראות כמו כוכבות סרטים אילמים עם שיער בלונד פלטינה וסרטים גדולים. ואפילו מעצבות צעירות כמו ליאת פרנקל למותג "לילו שיק" Lilu Chic מציעות לנו המון קשתות עם כובעים ופרחים קטנים.

(מה יש לה בראש? ניקול קידמן: "מולין רוז'")

(להיט בראש: סרטים בשיער אצל ענבל רביב, 2010 )

(קשת בענן: ליאת פרנקל לLilu Chic ).

גם אני נדבקתי בחיידק אקססוריז הראש של ענבל רביב: מדובר ברומן שהתחיל כשנפגשתי עם המצעבת המוכשרת בשנה שעברה בשוק הוינטז' שנערך בקיץ 2010 במועדון ה"לימה לימה" בת"א. ובהחלט מדובר בסיפור אהבה שעלה לי מיד לראש (בסרטים וכובעים) והוליד כמה וכמה פריטים של ענבל רביב בארוני המתפקע.


(עיטורי ראש ואקססוריז של ענבל רביב: שוק הוינטאז', קיץ 2010. צילום: קרן פדידה)

בסדר, בסדר...אם תגיעו ככה לעבודה יחשבו שברחתן מאוהל קרקס, אבל איזה דרך טובה יותר יש לבלוט בכל מסיבה?


נוצות: כמעט בכל סצינה בסרט "בורלסק" הרקדניות מנופנפות במניפות ענק של נוצות ומעיפות צעיפי נוצות לכל עבר. אבל אם ננסה ללכת על הטרנד הזה בפול גז נקבל מראה של תרנגולת שחוטה. כמו עם התחרה, הדרך החכמה לעשות את זה היא לשלב פרנזים קטנים בצווארון או בשרוולים כמו שעשתה זאת השחקנית כריסטינה הנדריקס, מי שמגלמת את המזכירה הפצצה ב"מד-מן", כשהופיעה בשנה שעברה בשמלת פרנזים סגולה של המעצב זק פוזן (אבל בינינו...מי הסתכל לה בנוצות??)

(מניפת נוצות: בורלסק)

(הציציות של כריסטינה הנדריקס)

פסי סיכה : חליפות הגנגסטרים של שנות ה-20 לא רק מככבות בסרטים כמו "שיקאגו" או בסדרה "אימפריית הפשע", אלא גורמות לכל המעצבים לרצות להשתייך גם קצת לאיזה משפחת פשע. ואפילו בישראל הקטנה קלטו את העניין, וז'קט גנגסטרים במראה גברי הופיע גם בקולקציה של דורין פרנקפורט. אז לא צריך לשדוד בנק או לדרוש דמי-חסות כדי להראות מושלם במראה המחויט הזה שמתאים גם למשרד וגם לערב.

(מראה הגנגסטרים של "אימפריית הפשע")

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה