יום חמישי, 29 בדצמבר 2011

"מה זה כל המוצארט הזה?!": חוויית קנייה של קוראת הבלוג

פורסם לראשונה ב 23 לנובמבר 2011

מאת: ענת רונן


אני לא מבינה גדולה באופנה ואף פעם לא טרחתי לבדוק האם פריט נחשב אופנתי או לא לפני שקניתי אותו. כל אימת שאני יוצאת לקניות ורואה פריט שנראה טוב על הקולב,ומסתבר שהוא גם יפה על הגוף (של בחורה נורמאלית ולא של הברבי שהייתה לי בגיל 12) והמחיר אפילו סביר אז אני קונה.
מישהי פעם אמרה לי שכולנו קורבנות אופנה וכולנו קונות "מה שיש בחנות", כי הרי החנויות מציגות את מה שטרנדי ועכשווי, ולכן אלה מאיתנו שלא מסתובבות עם סטייליסט צמוד בדר"כ סומכות בלב מלא על חלונות הראווה. אבל אחרי שהעברתי בוקר שלם בתחילת החודש בהסתובבות נמרצת ברחבי העיר (במקרה שלי היא ראשל"צ וקצת ת"א וגירוד קטן של יפו), עברתי בעשרות חנויות עם ארנק תפוח, שבהחלט היה מוכן ומזומן שיעשו לו קצת דיאטה לטובת תרומה נדיבה לארון שלי, וחזרתי בידיים ריקות כנראה שמה שמציעות לי חנויות הבגדים גובל בהזייה של ממש!!

מה שטירונית אופנה שכמותי הצליחה להבין הוא שכל המעצבים לחורף 2012 לקחו לילה אחד את אותה הפטרייה, קמו בבוקר באורגיה משותפת ואמרו "בואו נעצב חולצה עם תלתלים!!" (א.ק.א חולצות עם קפלים בצווארון ובשרוולים). בשעה הראשונה עוד שמרתי על ראש פתוח ונשמתי עמוק בעוד המוכרות מתעקשות להראות לי חולצות מסולסלות בצבעי חרדל וירוק זרחני, שהזכירו לי יותר נפולת רדיואקטיבית. אבל ככל שהשעות נקפו והבנות בחנות הסבירו לי שוב ושוב ברוב חשיבות שזה "טרנד הסבנטיז שחוזר בגדול" אני לא יכולתי שלא להתהות מאיפה אני מכירה את זה...אה...כמובן! אלה חולצות מוצרט! הייתכן שכל טרנד הסבנטיז הזה הוא בעצם מסווה לשובה של ה"פאפי שירט"???

שובה של ה"פאפי שירט": סיינפלד והפאפי שירט מהניינטיז)

שובה של ה"פאפי שירט": סיינפלד והפאפי שירט מהניינטיז)

"זו אופנת שנות השבעים??" תהיתי לעצמי,"אז למה מכל שלט וחלון מביטה לעברי דוגמנית שנראית כמו שודד-ים?"... אולי אלה שנות השבעים של המאה ה-18??


(למעלה: טיילור סוויפט. למטה: קים קרדשיאן בחולצות שיפון ומשי עם קפלים בסגנון שנות ה-70. תודו שקצת הייתם רוצים לראות תוכי על הכתף שלהן...)


"אוקיי" הרגעתי את עצמי "אני בטוחה שאפשר למצוא משהו שלא יגרום לי להראות כמו קפטן ג'ק טבול בחרדל". אבל כל מה שהמחשבה האופטימית הזו הניבה היא בחירה בכמה שמלות אפורות ופשוטות, לא רעות, אבל קצת משעממות. וגם כשמדדתי אותן גיליתי לתדהמתי...ניחשתם נכון! תלתלים (א.ק.א קפלים), אבל בקטנה, קצת סלסול בכתף לא משהו רציני (אני בטוחה שכירורג מתחיל יכול לטפל בזה בהליך פשוט...)

וכך חזרתי עם ידיים ריקות וארנק, שהנפח היחיד שירד ממנו היה כתוצאה מסמבוסק שקניתי באבולעפיה(בכל זאת-סיבוב ביפו), ועודדתי את עצמי במחשבה שזה רק תחילת החורף ואולי עוד דברים ישתנו. ואם לא- כנראה שאלבש החורף את שמלות הסריג שעוד לא חרשתי עליהן לחלוטין בשנה שעברה.


ענת רונן, מורה ומחנכת מראשון-לציון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה